כאשר מנהלים מטבח מסחרי, לעתים לא קל לתת מענה להעדפות התזונתיות של האורחים ולצורך של חלקם להימנע מאלרגנים. הכנו רשימה שימושית למטבח ולצוות ההגשה כדי לסייע בניהול אלרגנים במטבח שלכם.
-
רשימת בדיקה לשירות האורחים הזקוקים למזון נטול גלוטן ואלרגנים
- האם הצוות מודע לתפריטי תזונה מיוחדים?
- האם עומדת לרשות הצוות תכנית הדרכה כדי לשפר את מודעותם לכך?
- האם יש תכנית המתייחסת לצורך בהדרכות שוטפות לגבי תהליכי העבודה ואלרגיות חדשות שמתפתחות?
- האם קיים תהליך תיעוד שאפשר לפרסם לאורחים?
- האם קיימת תכנית פעולה כיצד לסייע ללקוחות הסובלים מתגובה אלרגית רצינית?
- מה עושות מסעדות אחרות כדי להציע ארוחות ללא אלרגנים?
רשימת בדיקה לצוות ההגשה במסעדה להבטחת תקשורת טובה עם האורחים והמטבח
- האם הדרישות התזונתיות של האורח הובהרו לכם?
- האם הן הוסברו באפקטיביות לצוות המטבח?
- האם יש משהו שדורש הסבר לאורח לאחר שקיבלתם משוב מהמטבח?
- בעת הוצאת המנה מהמטבח, האם המטבח מאשר שהדרישות המיוחדות יושמו?
- האם האורח אישר שהכול נעשה לשביעות רצונו – בעת הגשת המנה ואחרי הארוחה?
- האם נצפתה התנהלות כלשהי שיש להעביר להנהלה כדי לשפר את תהליך התקשורת?
רשימת בדיקה למטבח להכנת ארוחות בטוחות ללא גלוטן ואלרגנים
- האם הסימון על מוצרי המזון ברור?
- אילו מרכיבים בתפריט שלכם גורמים באופן שכיח לתגובות אלרגיות?
- האם יש מנות שניתן לשנות בקלות כדי לתת מענה לאורחים עם צרכים תזונתיים מיוחדים?
- אילו מוצרים/מנות אינם מאפשרים שינוי כדי להתאים אותם לדרישות תזונתיות מיוחדות?
- האם אתם משתמשים באזור עבודה/ציוד מטבח ייעודי למניעת זיהום צולב?
- האם קיימת שיטה כדי להפריד בין הזמנות רגילות להזמנות מיוחדות?
- האם לאחר הכנת המנות המיוחדות, צוות המטבח מאשר זאת לצוות ההגשה?