1. השתמשו בהנדסת תפריט כדי לזהות את המנות הפופולריות והרווחיות ביותר
ניתוח תפריט בשיטת 'פרת מזומנים' (Cash Cow) הוא דרך מהירה לבדוק את התפריט, ולזהות מי הן המנות ה'כוכבות' ואילו מנות מוטב לשנות
הורידו בחינם מדריך הנדסת תפריט ותבנית אקסל לניתוח תפריט בשיטת 'פרת מזומנים'
2. מקדו את תשומת הלב במנות הרווחיות ביותר בתפריט
מחקרים מראים שלוקח לאנשים פחות מ-2 דקות בממוצע להחליט מה הם רוצים לאכול. לכן, הסבת תשומת לבם למנות הרווחיות ביותר בתפריט תגדיל את הסבירות שמנות אלה ייבחרו בתוך אותן 2 דקות של קבלת ההחלטה.
טיפ לעיצוב התפריט: הבליטו מנות על ידי שימוש במסגרות צבעוניות, תמונות או גרפיקה, או טקסט צבעוני או מודגש.
3. שנו את סידור התפריט כך שהמנות הרווחיות והפופולריות ביותר יוצגו ב'משולש הזהב
משולש הזהב מתייחס לאזורים בתפריט שהעין נמשכת אליהם ראשונים
- העיניים שלנו מתחילות באמצע הדף
- אחר כך זזות לפינה השמאלית למעלה
- ואחר כך זזות לפינה הימנית למעלה
מכיוון שכך, כדאי לעצב את התפריט כך שהמנות הרווחיות ביותר, הטעימות ביתר, והכי פחות מורכבות יהיו באזורים אלה של התפריט.
4. סדרו מחדש את מנות התפריט
מחקרים מצאו שתשומת הלב של האורח נמשכת לשתי המנות הראשונות ולשתי המנות האחרונות בכל חלק של התפריט. תנו למנות הטובות והרווחיות ביותר את המקומות הבולטים ביותר בתפריט המסעדה שלכם.
5. הכלל ה-7
מחקרים מראים שאנשים מתחילים להרגיש עייפות מההחלטה בקטגוריה של תפריט, כאשר זו כוללת יותר מ-7 פריטים. השתמשו בעיקרון זה כדי ליצור את העיצוב הנכון ביותר לתפריט – בדקו אילו מנות צריכות להיות באותה קטגוריה כדי לייעל את תהליך קבלת ההחלטות.
6. הציגו את המחיר בצורה נכונה
מחירי התפריט משמעותיים לתפיסת הערך של הלקוח, אך תוכלו לחזק את תפיסת הערך מבלי לשנות את המחיר באמצעות שינויי עיצוב פשוטים:
מה לעשות:
- כתבו את המחיר בשקלים שלמים, ללא אגורות. למשל, 58 ש"ח.
- שלבו את המחירים בצורה טבעית: המחירים צריכים להיכתב באותו גופן וצבע של תיאור המנה, ובאותה שורה, כך שעיני הקוראים עוברים עליהם במהירות
- תארו את המנות: מחקרים גילו שלקוחות מוכנים לשלם יותר, באופן משמעותי, על מנות שהתיאור שלהם מכיל ערך מוסף. זה יכול להתייחס ללוקליות (לדוגמה, 'ירקות מחקלאים מקומיים'), מלאכת הכנת המנה (לדוגמה, 'בצק עשוי בעבודת יד')
מה לא לעשות:
- הימנעו ממחירים עם 99 אגורות. זה נותן רושם של מוצר זול או פחות איכותי
- הוציאו את סמל המטבע (שקל או ש"ח) מהמחירים: הוא מזכיר ללקוחות שהם מוציאים כסף ויכול להרתיע מהזמנת מנות יקרות יותר או הגדלת ההזמנה, כמו הוספת מנות פתיחה או קינוחים.
7. הפרידו את תפריט הקינוחים מיתר הקטגוריות
אם הלקוח רואה קינוח מזמין בתחילת הארוחה, הוא יתכנן להזמין אותו בסופה. מכיוון שהוא כבר חושב על ההוצאה הנוספת הזו, פחות סביר שהוא יזמין גם מנה ראשונה או תוספת אחרת.