יותר ויותר סועדים מדברים על הפחתת כמות הבשר שהם אוכלים. הגיע הזמן לבחון את התפריט - האם אתם מציעים מנות צמחוניות שעונות על דרישה זו? והאם המנות הצמחוניות בולטות מספיק?
קרוב לוודאי שחלק מלקוחותיכם כבר נמנעים מאכילת בשר מטעמי דת או מוסר, אבל יותר ויותר לקוחות הדואגים לבריאותם ולהשפעה הסביבתית עומדים מאחורי המגמה הגואה של "מזון מן הצומח". יש סועדים הרוצים לשנות את האיזון ולראות על הצלחת פחות בשר ויותר ירקות. אחרים לא יפחיתו את כמות הבשר אבל יעדיפו במקום בשר אדום אפשרויות בריאות יותר כמו עוף או דגים. אחרים מצמצמים אכילת מוצרים מן החי באופן כללי. הראו להם שאתם מודעים לשינוי בסדר העדיפויות והביאו זאת לידי ביטוי בתפריט.
הבליטו מנות צמחוניות
אל תחביאו את האופציות הצמחוניות והטבעוניות בחלק נפרד. הפכו את הזמנת מנות ללא בשר לקלה ופשוטה על ידי סימון מנות צמחוניות וטבעוניוות בתפריט. תוכלו לעשות זאת בקלות על ידי סמלים ומקרא. לחלופין, תוכלו גם לתכנן שהמנות יהיו גמישות כך שניתן להוציא את הבשר מהמנה הסופית לבקשת הסועד.
כך גם בתפריטים מקוונים - אל תשכחו לעדכן את התפריט המופיע באתר האינטרנט שלכם וערוצי המדיה החברתית כדי שכל מי שמחפש מראש מנות בתפריט ידע שיש עבורו אפשרויות צמחוניות או טבעוניות.
דאגו לטבעונים
זה פחות קשה ממה שאתם חושבים! נכון, לא תוכלו להשתמש בבישול בכמה מרכיבים שנותנים לאוכל עושר ומרקם - חמאה/חמאה מזוקקת, שמנת, ביצים לדוגמה - אבל זוהי הזדמנות לחשב מסלול מחדש.
הסבירו לאנשי הצוות מה ההבדל בין מנות צמחוניות וטבעוניות כדי שיוכלו לייעץ ללקוחות. עליהם לדעת שהם יכולים לסמוך עליכם.
- מנה צמחונית אינה כוללת בשר או מוצרים מהחי
- מנה טבעונית אינה כוללת בשר ומוצרים מהחי ואת כל המוצרים הנגזרים מהחי, כמו גבינה, דבש וביצים.
הפיקו את המרב מתפריט ללא בשר
ללא בשר הוא המיינסטרים! כדי לפרסם את התפריט המחודש, תוכלו לערוך אירועים מיוחדים כמו "יום שני ללא בשר" ("מיטלס מאנדיי") או חודש שבו אתם מקדמים (ונותנים הנחות) מנות צמחוניות כדי למשוך תשומת לב לשינוי.
נסו לכלול אפשרות צמחונית או טבעונית אחת לפחות בתפריט המיוחדים שלכם. תנו למנות צמחוניות וטבעוניות מקום של כבוד בתפריט הראשי. הוסיפו מנות ללא בשר ללוח הגיר המוצב מחוץ למסעדה כדי להסב את תשומת לבם של עוברי אורח.
קדמו חלבונים מן הצומח
"חלבון מן הצומח" הפך למושג אופנתי, השתמשו בו בתפריט. תוכלו גם למשוך תשומת לב ליתרונות אחרים הטמונים במנות צמחוניות כמו ערך קלורי, או לעובדה שלחלבון מהצומח יש תכולת שומן נמוכה או שהוא מכיל שומנים ש"טובים ללב". ייתכן שניסוח זה ימצא חן בעיני סועדים מסוימים.
נסו להשתמש "בבשר ללא בשר"
יש לקוחות שהפסיקו לאכול בשר אבל הם עדיין משתוקקים לטעם ולמרקם של בשר. יש הרבה תחליפים חדשים וותיקים להמבורגרים ולנקניקיות שנותנים הרגשה של בשר, בסגנון עוף, בטעם בשר, כמו טופו, טמפה, סייטן, נתחוני סויה ומיקופרוטאינים. זה יתרון ולא משהו שצריך להחביא - לכן קדמו את המנות בתפריט המיוחדים ובמדיה החברתית. תוכלו גם להשתמש במרכיבים עם מרקם "בשרי" טבעי כמו קטניות, פטריות, חציל ופרי הג'ק.
השקיעו בתיאורי מנות מגרים
השתמשו בשמות ובתיאורי מנות מעוררי תיאבון והפליגו בשבח הטעם המדהים שאתם מציעים! הקדישו זמן לניסוח מוצלח של תיאורי המנות - נסו לעורר את סקרנות הסועדים. זכרו, לא משנה עד כמה המנה טעימה, אם היא לא נשמעת מעוררת תיאבון על הנייר, אנשים לא יזמינו אותה. לכן תנו לאדם חיצוני לעבור על התפריט כדי לוודא שהתיאור אטרקטיבי ככל האפשר. ההיבט הבריאותי הוא בהחלט חשוב מאוד לחלק מהסועדים, אבל לא כולם מחפשים דווקא את האפשרות דלת הקלוריות כאשר הם אוכלים בחוץ. יש להציג יתרונות בריאותיים כבונוס.
הוסיפו טאץ' סודי
מנה ללא בשר אין משמעה פגיעה בטעם או עבודה קשה יותר. קבלו השראה ורעיונות כיצד להוסיף טעם בעזרת עשבי תיבול ותבלינים והשתמשו במוצרים מהירי הכנה שיוסיפו טעם אוממי שלא ניתן לעמוד בפניו, כמו תיבול ליים של קנור וציר מרק הירקות של קנור שהופכים את המנה הצמחונית למדהימה.