ייעוץ למסעדות - ייעוץ קולינרי, טכני ועסקי, הוא תחום פורח ומתפתח בישראל כמו גם בעולם המסעדנות הבינלאומי. אם בעבר בעל העסק או המסעדן, התמודד עם כל התאגרים לבדו, כיום יותר ויותר קבוצות בתחום המסעדנות צורכות שירותים מתקדמים של ייעוץ עסקי. דרך זו מעניקה למסעדות שברשותן את היתרון התחרותי הדרוש להצלחה בתחום.
שילבנו סיפור מקרה טיפוסי בשלל עצות למסעדנים, בעלי עסק בתחום המזון ושפים.
ייעוץ קולינרי - סיפור מקרה
ויוה פרימוורה היא מסעדה שכונתית ב'לוס גאטוס', קליפורניה. במשך השנים, כך מספר הבעלים, הייתה תחושה שההישגים הנאים היו יכולים להיות גדולים הרבה יותר, במיוחד במישור הרווחיות. המודל העסקי ומבנה ההנהלה שהיו בנויים 'טלאים' שנוצרו במשך השנים, היו זקוקים להערכה חיצונית והפניית זרקור לנקודות הטעונות שיפור בהתנהלות האסטרטגית והיומיומית.
אחרי שעקבו בדריכות אחר התפתחותן של מסעדות ברחבי העולם, בחרו בהנהלת המסעדה בשירותיה של חברת ייעוץ מסעדנות מומחית, שתוכל להעביר את המסעדה את אותו מהפך דרוש ואפשרי שניצפה במקומות אחרים. החברה סיפקה תוכנית פעולה שנגעה בכל הזוויות החיוניות - תפריט, תפעול, התנהלות כספית והערכות שווי מותג.
מטרת תהליך הייעוץ הקולינרי-עסקי למסעדה, הייתה לרענן את המסעדה - בניהול, בביצוע, ברמת ההוצאות הגבוהה מדי, במקורות הרווח הלא ברורים ושיפור ביצועים כללי על ידי מודל עסקי עדכני.
אנשי הייעוץ הגיעו למסעדה למשך שעות וימים ארוכים. ניתחו ותיעדו כל פרט, ישבו עם בעלי תפקידים שונים בארגון וכתבו מסקנות. כאשר כל הצדדים ישבו לישיבת סיכום, לכל הצדדים כבר היה ברור מה המשימות הבאות, איך מנטרים ומפקחים על השינוי ומה הם נקודות המפתח בתהליך, שבעזרתן אפשר למדוד את הצלחת השינוי.
השינוי לא איחר לבוא. המסעדה זכתה לקפיצת ערך של המותג, התעניינות, סיקור וביקורים רבים הרבה יותר, עלייה בריווחיות, יצירת מקורות רווח חדשים ויציבים ובעיקר - שביעות רצון של ההנהלה, העובדים והלקוחות.
ייעוץ עסקי-קולינרי למסעדות, מי צריך את זה?
הסיפור של ויוה פרימוורה לא נדיר. זה לא סוד שבישראל כמו בעולם, התחום של מסעדנות נחשב קשה לפיצוח, כאשר מסעדה שלא תשמור על מתח רווחים מסוים, על רמת הוצאות בגבולות מוגדרים והתנהלות אסטרטגית ארוכת טווח, נמצאת על הקו הדק שבין התקיימות לסגירה בכל רגע נתון. פצצה מתקתקת של חובות.
התחומים בהם עוסק ייעוץ למסעדות, בתי קפה ובתי עסק בתחום:
- התפריט: האם הוא בנוי נכון? ברור ללקוח? קל להכנה? מובן להעברה בין בעלי תפקידים?
- התפעול: האם הוא 'רזה'? (Lean Production - מושג מעולם הייצור המצביע על יעילות תפקודית - מינימום השקעה, עבור מקסימום תפוקה), האם הוא משרת את המדיניות, המטרות ושורת הרווח הסופית?
- פיננסים והנהלה: שני יסודות חשובים של כל עסק, שגם בעולם המסעדנות מכריעים לגבי היכולת להצליח.
- המותג: הערת שוויו, הגדלת חשיפתו, שימוש בערכיו לטובת השיווק וכו'
שירותי ייעוץ לעסקי המזון של יוניליוור פודסולושיינס
יש לך עסק בתחום המסעדנות? בית קפה, מסעדה, אולם אירועים? נשמח לסייע! השפים של יוניליוור פודסולושיינס, ספקית המותגים המובילים לשפים מרחבי העולם, ישמחו לספק לך ייעוץ וליווי עסקי, כדי לאפשר גם לך לייצר יתרונות תחרותיים, לשפר את המודל העסקי, להגיע לשיאים חדשים ולהגדיל את הריווחיות.
איך מתחילים?
- קוראים/מורידים את המדריך המיוחד שהכנו לבעלי מסעדות/שפים >>
- מתייעצים איתנו באמצעות השארת פרטים בטופס בתחתית העמוד
- מפשילים שרוולים ויוצאים לדרך חדשה
רוצה לשמוע עוד מהשפים שלנו?