1. בחרו פלטפורמה לבניית אתר אינטרנט
הצעד הראשון הוא לבחור פלטפורמה מתאימה לבניית אתר אינטרנט. יש הרבה פלטפורמות, אבל עליכם להגדיר את הדרישות שלכם לפני שתבחרו בפלטפורמה הנכונה. התקציב הצפוי ורמת הידע הטכני שלכם גם הם שיקול בבחירת הפלטפורמה. פלטפורמות פופולריות לבניית אתרי אינטרנט:
- Wix: https://www.wix.com/restaurant/website
- WooCommerce: https://woocommerce.com/
- Squarespace: https://www.squarespace.com/
- Wordpress: https://wordpress.com/create-website/
2. בחרו דומיין ואירוח לאתר
לאחר שנרשמתם לאחת מבין הפלטפורמות לעיל לבניית אתרים, עליכם לרכוש שם דומיין ותוכנית אירוח לאתר ולהגדיר חשבון מייל.
- רצוי ששם הדומיין יהיה שם המסעדה. אם השם כבר תפוס, נסו להוסיף אלמנט מקומי כדי לבדל אתכם, כמו שם העיר. באופן כללי, עדיף שיהיה דומיין עם סיומת com. נסו להימנע מדומיינים של מדינה. צפו בשמות הדומיינים ושירותי האירוח הטובים ביותר.
- עליכם לבחור תוכנית אירוח. גם כאן, תוכנית אירוח שיש לה שירות ייעודי של ordpress, Squarespace, או Wix.
- לבסוף, הגדירו חשבון מייל. על חשבון המייל להתבסס על הדומיין. מומלץ שיכלול חשבון מייל ממותג כמו Hello@Restaurant.com או Book@Restaurant.com
3. בחרו נושא
בחירת נושא היא כמו עיצוב תפריט או טאץ' סופי לעיצוב הפנים של המסעדה. אתר האינטרנט שלכם הוא הנציג המקוון של בית העסק שלכם, וחשוב לבחור נושא מתאים כדי להבטיח חוויית לקוח טובה. כאשר אתם בוחרים נושא, חשבו על השאלות הבאות:
- מה המטרה שלכם? להגדיל את מספר ההזמנות? לאפשר הזמנת מקום מראש באתר? לקדם את העסק? נסו למצוא נושא שכבר מציע שירות הזמנות מקוון או יכול להשתלב עם שירות כזה, למשל WooCommerce.
- מה הסגנון שלכם? אפל וכהה או רענן ובהיר?
- איזה סוג מטבח אתם מציעים? בדרך כלל המטבח שלכם צריך לבוא לידי ביטוי בנושא שאתם בוחרים. כך המבקרים באתר יחוו את האותנטיות של המסעדה. תוכלו לשאוב רעיונות כיצד להוסיף נופך בינלאומי למנות שלכם ב-Robertson World Cuisines.
- חוויית הלקוחות: השתמשו בנושא קל לניווט, הוסיפו כפתורים בולטים לפעולה להזמנת מקום במסעדה ומשלוחים והרבה מקום לתמונות כדי להציג את המנות שלכם. נסו למצוא נושא הכולל אזור ייעודי לחוות דעת של לקוחות.
4. הוסיפו מידע על המסעדה
- תפריט: העלו גרסה דיגיטלית של התפריט לאתר האינטרנט. הוסיפו גרסת PDF שהלקוחות יכולים להוריד ולשמור להזמנות עתידיות.
- גלריה: אנשים אוכלים עם העיניים. הוסיפו הרבה תמונות (בגלריה, פורמט קרוסלה) של המנות! יש חשיבות רבה לתמונות של מנות! הציגו גם תמונות של המסעדה הפיזית שמעבירות את האווירה במקום!
- מיקום: כולם צריכים לדעת היכן אתם נמצאים! גם אם אתם עושים רק משלוחים דרך האינטרנט, לקוחות מבססים אמינות על פי מידע בסיסי כגון כתובת ופרטים ליצירת קשר.
- יצירת קשר: ציינו מספר טלפון ליצירת קשר (אחד או שניים) וכן את כתובת המייל החדשה שהגדרתם! כך האורחים יוכלו ליצור עמכם קשר אם יהיו להם שאלות על ההזמנה, המנות וכדומה.
- חוות דעת: צרכנים סומכים על סועדים אחרים יותר מאשר על מותגים! פנו לכמה לקוחות נאמנים ושאלו אותם אם הם מוכנים לכתוב חוות דעת טובה תמורת משקה חינם!
5. אפשרו הזמנת שולחן במסעדה או הזמנת משלוחים
המטרה העיקרית שלכם היא להגדיל מספר הזמנות מקום ומשלוחים. ודאו שיש לכם את כל הדרוש להזמנה מקוונת נוחה.
להזמנת מקום ומשלוח דרך האתר, עליכם לוודא שיש לכם מערכת המשתלבת עם הזמנות אוף ליין. לא נדרש מכם שום דבר טכני! עליכם להבטיח שכל ההזמנות המקוונות נרשמות בספר/מערכת ההזמנות שלכם. מנו אדם אחד שיבדוק מדי יום את ההזמנות המקוונות!
להזמנות מקוונות, הגדירו מערכת נוספת המבטיחה שלא יהיו עיכובים אצל הלקוחות המקוונים ולקוחות במסעדה עצמה. כיוון שלרוב המטבחים יש אזור ייעודי ל"משלוחים" או "הזמנות אונליין", ודאו שאזור זה מכין רק הזמנות מקוונות. זה מייעל את התהליך ומונע לקוחות עצבניים וצוות שכורע תחת העומס!
6. הירשמו ל- Google My Business (גוגל לעסק שלי)
כל בית עסק צריך להיות רשום בגוגל לחשיפה מרבית ולגיטימיות. במדריך Google place למסעדות
תמצאו את כל מה שעליכם לדעת כדי לבצע אופטימיזציה של Google my Business למסעדה שלכם.
7. שווקו את אתר האינטרנט שלכם
לבסוף, בלי שיווק איש לא ידע על האתר שלכם. לצעדים ראשונים בשיווק דיגיטלי בענף האירוח, עיינו במאמרים הבאים: