במסעדה, השף יכול לשלוט על היבטים רבים של חוויית הלקוח, מהספקים ועד לבישול והגשה. אולם משלוחים, שהופכים לנפוצים יותר יותר, טומנים בחובם אתגרים חדשים כיצד להבטיח שהלקוחות יקבלו מנה באותה איכות.
להלן 5 גורמים המשפיעים כיצד המנות יעמדו בהובלת המשלוח.
סמיכות ומרקם
הבעיה:
פסטות עם רטבים מציבות אתגר קשה יותר, כיוון שרטבים יכולים להדביק או להפריד את אטריות הפסטה. הפסטה עלולה להמשיך להתבשל כאשר היא נארזת בקופסה מבודדת, או לספוג את הרוטב במהלך המשלוח, והתוצאה היא מנה יבשה.
הפתרון:
ארזו את הרוטב והפסטה בנפרד ותנו ללקוח לערבב לפני האכילה. ניתן גם להכין את הרוטב בעזרת רכיבים כגון רוטב אלפרדו של קנור, או להוסיף אותם לרטבים שמכינים מאפס כדי להפוך אותם ליציבים יותר.
טמפרטורה ומראה ויזואלי
הבעיה:
בשל שינויי טמפרטורה במהלך ההובלה, סמיכותן של מנות כמו מרקים ונזידים עשויה להשתנות, ולגרום למנה להיראות פחות אטרקטיבית מבחינת המראה. מנות מוקפצות יכולות להיות פחות יפות וחסרות חיים כיוון שהרוטב מתפרק, וירקות וסלטים טריים עשויים שלא להגיע ללקוח במצב אופטימלי בשל העברת חום במהלך ההובלה.
הפתרון:
מרכיבי קנור מכילים עמילנים מעובדים שיכולים לשמור על הסמיכות והמרקם של הרוטב. למנות מוקפצות, רוטב צ'ילי מתוק של קנור מעניק ברק יציב ומראה אטרקטיבי. כמו כן, נסו להשתמש בחמוצים סיניים, חמוצים או ירקות שורש שעומדים טוב יותר בחום.
אריזה
הבעיה:
נסו להשתמש באריזה עמידה שלא תדלוף כדי להבטיח שהמנות יגיעו ליעדן מבלי להיפתח או להישפך. לחלופין, עטפו את האריזות ואטמו אותן כדי לצמצם נזילות ולכלוך.
הפתרון:
מלבד דאגה לאיכות המנות, עליכם גם לתת את הדעת לבעיות הנגרמות במהלך הובלת המשלוח. לדוגמה, מנות על בסיס נוזלים יכולות להישפך ולהרוס את חווית האכילה, אם לא אורזים אותן כראוי במכלים אטומים היטב.