ככל שמשלוחי אוכל הולכים ומתרחבים מסעדנים ממהרים גם הם להרוויח משוק פורח זה. אם אתם מתכננים להוסיף משלוחי אוכל כחלק מהשירותים שאתם מציעים, להלן מספר מיתוסים נפוצים ביותר שיש להיזהר מהם.
מיתוס 1: מכירות ורווחים
מיתוס
משלוחי אוכל משמעם יותר מכירות ורווחים למסעדה.
עובדה
היקף המכירות אמנם עשוי לעלות, אבל חברות שירותי המשלוחים לוקחות עמלות על הטיפול בלוגיסטיקה, המשלוח ושירות הלקוחות ונוגסות בשולי הרווח שלכם.
טיפ: פקחו עין, ערכו שינויים והתמקחו. שימו לב מהם שולי הרווח על מנות משלוחים, וערכו שינויים בהתאם. תוכלו גם לנסות להתמקח עם שותף המשלוחים על עמלות טובות יותר ומבצעים.
מיתוס 2: קושי ביישום
מיתוס
צריך להבין בטכנולוגיה כדי להפעיל ערוצי משלוח אוכל מקוונים.
עובדה
רוב ערוצי המשלוחים משתמשים בממשקים פשוטים. חשוב יותר שהצוות יהיה מיומן מבחינה תפעולית ויוכל לטפל בהזמנות רבות ושונות.
טיפ: ודאו שהצוות מכיר היטב את מערכת משלוחים וכיצד היא עובדת. עליהם להיות מסוגלים לאזן בין ההזמנות שנכנסות במסעדה לבין הזמנות משלוחים.
מיתוס 3: ביצוע הזמנות משלוחים
מיתוס
קל לטפל בדרישות משלוחים. זה בדיוק כמו לבצע הזמנות נוספות.
עובדה
דרישות של משלוחי אוכל יכולות להיות שונות משמעותית, מה שמקשה על ההכנה והביצוע.
טיפ: השתמשו במרכיבים איכותיים שמקצרים את זמן ההכנה ומפנים זמן למשימות חשובות יותר.
מיתוס 4: בחירת המנות הנכונות למשלוח
מיתוס
מזון הוא מוצר מתכלה, מה שמגביל את אפשרויות תפריט המשלוחים.
עובדה
אפשר להשתמש בטיפים ופטנטים ובמרכיבים שונים שיחזיקו מעמד טוב יותר במשלוח לעומת מרכיבים אחרים.
טיפ: השתמשו במרכיבים שמשפרים את עמידות המזון. לדוגמה, במקום להשתמש בעגבניות טריות שעלולות להתקלקל מהר יותר, השתמשו במגוון רוטבי עגבניות של קנור המעניקים אותם טעמים ללא הטרחה.