אתגרים ספציפיים לפי סוג המטבח:
מסעדות
במטבח המסעדה, ההתרחשויות קורות ב'הילוך חמישי' כמעט תמיד. הזמן לעצור ולחשוב על התייעלות, חמקמק ולעיתים נדחה עד כדי התדרדרות שמביאה לתוצאות הרסניות במטבח וסביבו.
מטבחי קייטרינג
למטבחי שירותי הסעדה, יש אתגר נוסף על אלו הצפויים והמוכרים, הכרוך בנושא של אריזה ו/או חימום ושינוע של המנות. האתגר מחייב תכנון, רכש מדויק וביצוע מושלם, ערב אחרי ערב.
בתי קפה
במטבחים של בתי קפה - יצורי כלאיים בין מזנונים מהירים למטבחים 'מלאים' בכל הקשור לגודל, אופי ומטרות המטבח - האתגר הנפוץ ביותר הוא העמידה בלחצי הגלים, היכולת להכין ולתכנן בזמן שפל, כדי לתפקד בצורה טובה בזמן גאות.
אך לא רק אתגרים טכניים יקבעו את הצלחתו של עסק בתחום המזון ויעילותו של המטבח המקצועי, גורמים נוספים ובראשם המיתוג והשיווק, יהוו משקל הולך וגדל בתוצאות העסקיות.
שלושת המפתחות להצלחה - מיקום, קהל היעד ויתרון תחרותי:
המיקום מכריע
מרבית המסעדות ובתי הקפה בישראל נפתחים במרכז, בעיקר בתל אביב. ערי הלווין - רמת גן, גבעתיים ואפילו פתח תקווה זוכות בשנים האחרונות לעדנה בכל הקשור לבתי עסק מתחום המזון והבילויים, הנפתחים גם בהן ושורדים בהצלחה את 'מחסום השנתיים הראשונות' שמהווה אתגר לכל עסק ולמסעדות, בתי קפה ומטבחים מקצועיים בפרט.
בבחירת מיקום, כדאי לשים לב:
1. מומלץ לבדוק תכניות פיתוח סביבתיות באזור, כך תדעו מראש אודות היתרונות והאתגרים הצפויים.
2. היו קשובים לבעלי עסקים באזור המיועד - בקרו בחנויות בסביבה ותשאלו שאלות בנושאי אופי הקהל, תנאי השכירות וגודל הקהל הפוטנציאלי.
3. יש לקחת בחשבון הוצאות ביטוח, ארנונה, אבטחה, נסיעות והובלה - כל מיקום והתנאים היחודים לו.
קהל היעד - חובה לנתח
קהל היעד כמו בכל מהלך שיווקי (כמו גם בקמפיין פוליטי), משפיע ומכתיב את המסר, הצורה והמטרות של מהלך החשיפה והשיווק. יש להכיר את הקהל ולהתאים את העסק לצרכיו, בצבעים, במסרים ובמדיניות.
הגדרת קהל יעד מסייעת למנהלי המטבח/המסעדה והשפים - כמו גם לכל העובדים מולם ואיתם - להבין את הלקוח. קהל יעד זו הגדרה שנועדה להבהיר לנו ולעובדים איתנו, מי הוא 'הלקוח הפוטנציאלי הממוצע', ככל שנדייק, נוכל למשוך ולרצות יותר לקוחות.
4 טיפים ליצירת יתרון תחרותי על עסקי מזון באזורכם:
1. שאפו לבחירת המיקום המושלם ללא פשרות.
2. תכננו מראש את הנראות ה'שלמה' של המקום, אל תותירו 'חורים' שהרי הם מתורגמים בשלב מאוחר יותר להוצאות בלתי צפויות שמקשות על התזרים.
3 הכירו את העסקים באזור, נסו ליזום שיתופי פעולה מקומיים. יש למהלכים מסוג זה נטייה להשיג 'בסיס לקוחות' / הזמנות קבועות ו/או ראשוניות שמסייעות לתפעל את המטבח והעסק כולו בצורה אופטימלית, סביב עבודה קבועה.
4. מתגו באמצעות נראות אחידה - אונליין ואופליין, במסרים ובאמצעים מתקדמים כמו מפיצי ריח ייחודי, צגים דיגיטליים לשיווק indoor, במוזיקת הרקע או קוד הלבוש של הצוות.
אל מול האתגרים ובשאלות עסקיות ורבות נוספות, עוסקים היועצים הקולינרים שלנו, כדי לסייע לעסקי מזון ברחבי הארץ. גם אתם יכולים להנות מהשירות שלנו - ללא תשלום: ייעוץ קולינרי עסקי להצלחה של המטבח המקצועי >>