כל מטבח מתופעל בצורה קצת שונה וכך גם תהליך הרכישת פרודוקטים וציוד שלו. אך יש כלל אחד שאצל כולם צריכים לממש: ריכשו רק את הכמות הצפויה להיות בשימוש עד המשלוח הבא.
בצורה זו, נוכל להבטיח לעצמנו מזון טרי ותחלופה גדולה. כל רכיבי המזון הינם בעלי תאריך תפוגה, חלקם לטווח קצר, חלקם לטווח ארוך. זהו אחד מתפקידיו של הקניין לוודא שרק הכמויות שבאמת נעשה בהן שימוש יוזמנו מדי משלוח, כדי לא ליצור חפיפה גדולה בין רכיבים מתיישנים לחדשים.
פרמטרים שמשפיעים על המחיר:
- עונות השנה משפיעות על מלאי ועל צורת אספקה לפעמים
- מזג האוויר יכול להשפיע לעיתים על תזמון משלוחים ומהירות קבלת הסחורה
- עלויות דלק משפיעות על עלויות שילוח
- ביקוש, מלאי ואריזות מיוחדות
שאלות שכל קניין קולינרי שואל את עצמו בעת הזמנת רכש למסעדה:
- מהו צפי השימוש במוצר ומהו תאריך התפוגה שלו
- איזה מותג מציג את האיכות הטובה ביותר והמגוון המתאים למטרות של המסעדה
- מתי תסופק הסחורה
הסדרת העבודה בין קניין לספק מצרכים
חשיבותה של עבודה קבועה בין ספקים לקניין של מסעדות, מתבטאת בעיקר בעלויות נמוכות ועבודה משותפת יעילה. כאשר קניין ורשת מסעדות/בתי מלון/בתי קפה חתומים בחוזה המגדיר את גבולות הגזרה בעבודה המשותפת בינהם, נחסכות שעות עבודה רבות מצד הקניין והמסעדה בניהול המלאים והתמחור יורד לעומת רכישה מזדמנת.
קניינים בעסקי המזון? נשמח להציג לכם את הכלים והדרכים לעבודה מקצועית בלב שקט איתנו >>